środa, 29 grudnia 2010

Remont, czyli co się działo w marcu 2010


Przy tak obfitej aktywności blogowej, jak moja, działaniami remontowymi trwającymi nieprzerwanie, a także wszystkimi czynnościami niezbędnymi do życia, o których ten blog nie traktuje (jeszcze), wpisy najbliższe mogą być chaotyczne. 

Znalazłam krótką notkę jeszcze z lutego, którą chcę przekazać potomnym, bez wątpienia  jest ona autorstwa M. Mi takie cuda się nie zdarzają. Przytoczę w całości: "dzisiaj, tj. 11.02.2010 na łące za domem widziałem kilkadziesiąt łani i jeleni, ok. 70-80".

Skoro tak sobie uzupełniam wpisy, to dodam, to co mi umknęło, a teraz gdzieś w stosie notatek zostało odnalezione:
- w styczniu sklamrowaliśmy dom;
- wykuliśmy też trzy okna w kuchni, czyli wracamy do pierwowzoru, poprzedni właściciele zamurowali dwa  zostawiając jedno duże, nam zdecydowanie odpowiada opcja z trzema oknami. Wiem, wiem, dla wielu to niepraktyczne rozwiązanie, ale co obserwuję ostatnio u siebie i dobrze mi z tym: nie porywam się na praktyczne rozwiązania (gdyby tak było pewnie  nie porwałabym się na remont).
Słowo wyjaśnienia, skąd ten mały sarkazm: dziennik budowy\remontu chciałam założyć na ogólnopolskim forum budowlanym, ale zostałam skutecznie zniechęcona przez komentarze, co niektórych znawców tematu, których to najczęstsza odpowiedź w sprawie starych domów była: zburzyć, zrównać z ziemią itd, dodam tylko, że pytania zadawane były w dziale przebudowy i remonty. Postanowiłam więc stworzyć sobie małą, wirtualną przestrzeń remontową, stąd też ten blog :)

Pokrótce opiszę, co udało nam się zrobić w marcu - przyznać muszę, że dużo wnioskuję ze zdjęć, gdyż notatki nasze jakieś takie ubogie. M. miałby pewnie wiele więcej do powiedzenia w tym zakresie, ale wolę nie czekać na jego relację - nie wiem czy wówczas udałoby mi się popełnić ten wpis w tym roku. Relację M. spiszę i na pewno nie raz tu przedstawię, wtedy obraz remontu będzie pełniejszy i bardziej fachowy.

10.03.2010 przyjechała długo oczekiwana przydomowa oczyszczalnia ścieków, nasza wieś nie dorobiła się jeszcze kanalizacji i wodociągów (gazu też nie ma, ale ten nam akurat nie potrzebny), nie ma też  na najbliższe pięciolecie planów podłączenia tychże, więc postanowiliśmy wziąć sprawy w swoje ręce (nie dosłownie!) i zafundować sobie rozwiązania indywidualne (tak brzmi zdecydowanie lepiej, niż gdybym napisała: nie mieliśmy innego wyjścia). O studni głębinowej już pisałam, wodę mamy na 27 metrze,  teraz założyliśmy tylko odpowiednie betonowe kręgi i przyszła kolej na oczyszczalnię, zdecydowaliśmy się na kompaktową oczyszczalnię biologiczną typu ZBF-5c, cokolwiek to znaczy :) Jest to chyba optymalne rozwiązanie. Ucieszyłam się, czytając instrukcję, że użytkując ją (tę oczyszczalnię) należy ograniczyć używanie środków chemicznych, zwłaszcza bakteriobójczych, i dobrze,  będziemy mieć zdrowe warzywa z własnego ogródka, bez Domestosa  :) Są ponoć takie cudeńka  -  pożyteczne mikroorganizmy, ale nie mam jeszcze rzetelnej wiedzy w tym zakresie,  tylko zasłyszaną, jak uzupełnię braki, to się podzielę!





Następne prace były przy ogrodzeniu, niestety stary płot nie przetrwał zimy, mam nadzieję, że z elementów, które ocalały uda się zrobić ogrodzenie dla warzywniaka, już widzę, jak na tych starych, pozieleniałych sztachetach poukładam gliniane garnki!


Poniżej nasz Fachowiec, pan Zbyszek (mam nadzieję, że nie obrazi się za upublicznienie wizerunku, pewnie nie - te zapiski są tajemnicą poliszynela), jego wiedza i ponad czterdziestoletnie doświadczenie są bezcenne. Może Pan Zbyszek nie pracuje szybko, ale za to, to co robi, robi raz - nie ma poprawek :) Nie bez znaczenia jest też fakt, że jego najczęstsze prace to "remonty konserwatorskie", widzieliśmy nie jeden i co tu kryć, nie możemy się doczekać efektu końcowego. Jeszcze nadmienię, że do tego - to prawdziwy zdun, który osiągną w swoim zawodzie mistrzostwo.


W zapiskach mam notkę, że z pobliskiego tartaku przywieziono nam deski na podbitkę:



I jeszcze tylko kilka ujęć okolicy, po różnorodności  wnioskuję, że nie wypuszczaliśmy się na długie spacery :


 



Na  zdjęciu poniżej jest chyba biały koziołek, możliwe to, czy aparat kłamie?


Na koniec pierwsza oznaka wiosny, niestety tej, co już za nami. Nam pozostaje cieszyć się piękną zimną :)




27 komentarzy:

  1. Zatęskniłam za wiosną lub jej marcową obietnicą.Mam wrażenie,że sto lat Cię nie było a publiczność żądna wrażeń:)

    OdpowiedzUsuń
  2. no takim sprzętem to można robić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny marzec.
    Stasio, jako entuzjasta koparko-ładowarko-spychaczy oszaleje na tym etapie remontu:)


    Niechże 2011 rok będzie dla Was rokiem przeprowadzki. Albo lepiej- niech pierwsze półrocze się wykaże!Albo nawet kwartał!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też trzymam kciuki by 2011 był zwieńczeniem losów!

    OdpowiedzUsuń
  5. Towarzyszko niedoli, a zarazem radości remontowej, mam nadzieję, że 2011 również spędzimy na wzajemnym dopingowaniu się i w pewnym momencie wzniesiemy wirtualną lampkę szampana na cześć zwieńczenia wysiłków.

    Wszystkiego dobrego w nowym 2011 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ananda miesiąc za miesiącem w remontowym znoju mijają powoli ale powoli czy szybko zbliżają was do zamieszkania w pięknym ... zrobionym po swojemu miejscu ... pamiętaj o tym jak ci rewitalizacja dopiecze bo wiemy obie dopiecze nie raz ... kiedyś się skończy a kuchnia z trzema oknami ... to raj ...:) ... pozdrawiam i czekam cierpliwie na ciąg dalszy ... pozdrawiam noworocznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Spelnienia wszystkich marzen, tych remontowych rowniez. Oby mury jak najszybciej piely sie do gory! Szczesliwego Nowego Roku!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Spelnienia wszystkich marzen, tych remontowych rowniez. Oby mury piely sie do gory!
    Szczesliwego Nowego Roku!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. wszystkiego dobrego na Nowy Rok!
    przychylności losu i żeby ta przestrzeń była przyjazna Wam :)

    serdeczności z daleka ślę!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również myślę o "wirtualnej przestrzeni remontowej", ale na razie obserwuję Wasze :) My zaczynamy na wiosnę.
    Ślę serdeczności i pozagladam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. OLQA - mam podobne odczucia, gdy "chodzę" po blogach, a tam nowych wpisów brak! niestety wiedza ta nie przekłada się na częstsze wpisy u mnie! Jedyne usprawiedliwienie to czas, a ściślej - jego brak. Mimo to cieszę się, że zaglądasz :)

    Grey Wolf - faktycznie można :)

    ZiŁ - dziękujemy za życzenia rychłej przeprowadzi :)Jak Bóg da, to najdalej w wakacje nasze marzenia o niej urzeczywistnią się! Choć na pewno nie będzie to koniec zmagań remontowych, oj nie :)
    Dla Stasia - entuzjasty sprzętu ciężkiego - pozdrowienia od entuzjastki tegoż samego!!!
    (ale to nieszkodliwe hobby jest)

    folkmyself - jak wszystko pójdzie dobrze, to najdalej w wakacje - zamieszkamy!!! (przynajmniej tego się będziemy trzymać)

    Aradhel - a więc życzymy sobie tego na wzajem, niech się spełni!

    konstancjo30 - dobra duszo - święte słowa!!!

    amelio10 - bardzo dziękujemy i z wzajemnością :)

    czaroffnico - pięknie dziękujemy,
    serdeczności odwzajemniamy :)

    pear - witam kolejnego entuzjastę starych domów, zachęcam do stworzenia swojej przestrzeni, jak najszybciej, ja na razie cały czas opisuję przeszłość :)

    Tak więc pozwolę sobie życzyć, aby z Nowym Rokiem w końcu opisywać teraźniejszość :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie się po wszystkim przegląda zdjęcia i patrzy jak było a jak jest teraz, każda zmiana każdy remont to coś dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam jak to u nas tak wyglądało. Teraz już jednak ściany stoją i trzeba wnętrze zrobić. Na najbliższy miesiąc zaplanowaliśmy zrobić elektryczność, pokrywy do gniazd i resztę osprzętu zamówimy stąd https://www.interblue.pl/gniazda-wlaczniki-i-akcesoria/pokrywy-do-gniazd/ , ceny bardzo przystępne , lepsze niż w marketach. Potem tylko robocizna

    OdpowiedzUsuń
  14. Każdy chce mieć swoje własne 4 kąty gdzie się bedzie miło i bezpiecznie mieszkało. Wiekszość na kredyt bierze czy stawia http://chatanosacza.pl/ ale jak nic złego w tym nie widzę. Cel uświęca środki a jak dobrze się postaramy to będzie można dość szybko kredyt spłacić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Podziwiam za wytrwałość i ilość prac, które włożyłeś w budowę domu. Ja nie dalabym sobie rady

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawie opisane. Czekam na jeszcze więcej.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja również całkiem niedawno przechodziłam remont mojej łazienki i na całe szczęście już jest po wszystkim. Jestem bardzo zadowolona, gdyż udało nam się zamontować przepompownię WC https://www.dostudni.pl/przepompownie-wc-i-pomporozdrabniacze,c54.html i w fajny sposób rozbudowaliśmy naszą łazienkę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo konkretnie napisane. Super artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie czasami jeśli chodzi o same remonty to potrafią one zająć dość dużo czasu. Ja jeszcze nie muszę o nich myśleć, gdyż mam nowe mieszkanie od dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-rumia.html w świetnej lokalizacji w Rumi. Myślę, że ten wybór był najlepszym jakiego mogłem dokonać.

    OdpowiedzUsuń
  20. Oczywiście remonty są potrzebne i każdy z nas to wiem, tym bardziej że raz na jakiś czas należy odświeżyć nasz dom. U mnie przy remoncie zdecydowałem się na wymianę pieca na gazowy i myślę że ten wybór był bardzo dobry. Tym bardziej, że mam teraz gaz od https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-domu/ więc fajną i tanią ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak zwykle pełno pracy. Powodzenia! :)

    Podłogi Kalisz

    OdpowiedzUsuń
  23. Na pewno sam remont jest dość poważną decyzją, ale co by nie mówić to raz na jakiś czas na pewno należy go przeprowadzić. Muszę dodać, że u mnie takimi rzeczami zajęła się firma https://www.remonty.w.poznaniu.pl/ na której zawsze można polegać.

    OdpowiedzUsuń
  24. Samo przeprowadzania remontów jest na pewno czasochłonne ale niestety raz na jakiś czas na pewno należy to zrobić. Muszę dodać, że ja również takie prace zlecam firmie http://remonty.wroclaw.pl/ i mam pewność, że wszystko będzie wykonane jak należy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Rolety zewnętrzne to doskonałe rozwiązanie dla osób, które cenią sobie prywatność. Dzięki nim możemy skutecznie zabezpieczyć nasz dom przed niechcianymi spojrzeniami. Dodatkowo, mogą stanowić dodatkowe zabezpieczenie antywłamaniowe. Wszystko zależy od modelu, który wybierzemy. Na stronie https://kosystems.pl/ znajdziemy wiele modeli, które z pewnością spełnią nasze oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  26. Potrzebujesz solidnej firmy remontowej? Warto odwiedzić stronę https://www.wawerbud.pl/. Wawerbud to doświadczona ekipa, która świadczy usługi remontowe na najwyższym poziomie. Niezależnie od skali prac, z pewnością sprostają Twoim oczekiwaniom.

    OdpowiedzUsuń